Ileana Iliescu : câteva pagine din istoria vieții ei.3

Complimente pentru Luly după după spectacolele ei.

Rolul preferat a lui Luly este de a spune lucrurile așa cum le vede ea: clare și curate. Cei care se duceau la ea în cabină după sepctacol să i facă complimente din gen « Vai, ați dansat extraordinar ! » sau « Zău că dansezi mai bine decât cutare sau cutare » se înșelau. Ai ultimi i spunea: să nu mă cumparați cu altcineva, nimeni n-are totul, fiecare are câteceva. Iar, la cei primi, ea spunea : știu eu că acolo sau acolo ceva n-a ieșit cum ar fi trebuit.

Luly spune că seara după spectacolul, acasă închidea ochii și vedea ca un film tot baletul, toți pași făcuți și revedea lucrurile bine făcute și cele unde un ceva lipsiseră.

Eu mențin că Luly a fost o regină pe scenă. Tot se plînge că maeștri cu care a lucrat nu au pus-so să lucreze coup-de-pied-ul. Există însă o explicație legată de teoria lui GDS (Godelieve Denys Struyf – lanțurile mușchiulare și articolare – pe care o practic și predau) și care corespunde cu personalitatea lui Luly. Nu oasele făc formă corpului. Lungimea tendoanelor, ligamentelor, felul cum folosim, prin personalitatea noastră, mușchii făc că avem un corp așa sau așa. Astă merită un capitol separat.

De fapt, cei care n-au coup-de-pied se chinuiesc cu tot felul de poziții, chinuri, dar de geaba. Rezultatul este deformarea labei cu consecințe grave mai târziu. Sunt poziții mai favorabile, un unghiu mai estetic, un endehors foarte pronunțat, șmecherie de meserie care ajută, dar atât. Prima mea surpriză a fost când l-am observat pe un bărbat care încrucișase picioarelor și i-am văzut un coup-de-pied extrem de frumos. M-am gândit că el nu îl folosea… și că ar fi stat mult mai bine la mine… Acum, după ani de zile, și după cursuri de educație permanentă cu Dr Benoît Lesage, am înțeles !

Voiam doar să spun că eu nu m-am uitat la labele lui Luly, pentru că personalitatea ei, ținută ei domneau. O regină scenei ca ea n-am mai întâlnit. Astă se vede și azi, când se plimbă pe stradă, când vorbește cu un director la hotel, un portar. Luly păstrează aliura ei de regina dar în același timp este de o amabilitate și o apropiere care face că omul se simte aproape de ea.

Legătură cu :

Votre commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l’aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Photo Google

Vous commentez à l’aide de votre compte Google. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l’aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l’aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

Connexion à %s